Deti majú množstvo otázok. Hlavne v určitých obdobiach života. Odpovedzme im na ne tak, aby si to zapamätali do konca života. Názornou ukážkou – jednoducho a hravo. Neviem teda ako deti iných maminiek, ale tie moje boli ako živé striebra. Rozdiel medzi mojimi deťmi bol iba jeden rok. Starší chlapec bol mojkoš, ktorý nevedel prekusnúť, že už nie je jedináčik a tak si pýtal pozornosť na každom kroku. Oproti tomu mladší syn bol akčný živel a rád sa hral a vymýšľal neustále niečo nové. Kombinácia ako sa patrí. Keďže som sa snažila venovať sa obom rovnakým dielom.
Mojou prioritou okrem starostlivosti o domácnosť bolo aj vymýšľanie programu, ktorý by sme mohli robiť všetci a ktorý bude aj každého baviť. Poviem vám, bola to teda skúška kreativity a neraz mi to dalo poriadne veľa práce, skĺbiť čas pre obe deti, pričom každé z nich sa zaujímalo o niečo iné a malo aj inú povahu. Raz som tak pri hľadaní ďalších aktivít, ktoré by zabavili moje deti náhodne našla stránku s vedeckými pokusmi pre deti a rodičov. Bola som veľmi kreatívna a rada som stále niečo vyrábala a tak ma tento nápad oslovil. Večer, po tom ako deti zaspali som sa vydala do kuchyne, špajzy a kúpeľne. Spisovala som si suroviny, ktoré som doma mala, aby sme mohli bádať. Ráno sme sa po raňajkách vrhli do toho. Začali sme jednoduchým pokusom s pohárom vody a oleja. Deti miešali ostošesť a sledovali výr olejových bubliniek.
Nechápala som ako, ale dokázali sa s pohárom vody a oleja hrať aj hodinu. A potom to prišlo. Otázky typu – prečo olej pláva, prečo robí bublinky, prečo nie je voda ako olej. Ak sa pýtate – áno, práve sme prechádzali obdobím nekonečných otázok. Na druhý deň som si pripravila podobný pokus ale trochu som ho obmenila. Do zaváraninovej fľaše som dala vodu s olejom ale aj potravinárske farbivo, ktoré nám ostalo po pečení koláčikov. Behali po dome a hrkali si s fľašami celé dopoludnie. Kto mal viac bubliniek bol super. A komu sa ako prvému bublinky pospájali do jednej hmoty vyhrával. Vymýšľali sme si zaujímavé úlohy a odmeny. Každý večer sa deti tešili a pýtali sa, či budeme niečo vyrábať aj zajtra. Bola som rada, že spolu trávime čas a zároveň sa aj niečo naučíme. Postupne sme prešli takmer všetky pokusy a experimenty a deti boli vždy nadšené.